Objavljeno: 1. listopada 2018.

Digitalni tisak velikog formata

Digitalni tisak velikog formata

Digitalni tisak XXL formata

U kvalitetnoj proizvodnji marketinške i promo-opreme, bitnu ulogu igraju veliki printeri koji printaju sadržaj na XXL formate. Uvjet koji je ujedno i najvažniji jest da se ostvari jasna i uspješna komunikacija sa sadašnjim, budućim ili potencijalnim klijentima. Kao kanal u provedbi te komunikacije, vrlo veliku ulogu igra upravo digitalni tisak, koji može tiskati u XXL formatima. Uspješno odrađena reklama mjeriti će se prema tome je li bila uspješno upućena prema ciljanoj publici. Da bi ta publika uočila reklamu, vrlo bitno je da ona bude isprintana u visokoj rezoluciji, te da blješti od kvalitete. Možemo biti zahvalni samo tehnološkom napretku, i  modernim strojevima koji su zaslužni da se i najmanja sitnica na reklami vidi čisto i kvalitetno.

Nemate grafičku pripremu, niti zamišljeni dizajn?

U proizvodnji marketinške i promo opreme, bitno je imati dostupne dizajnere koji će po potrebi ponuditi i do nekoliko dizajna u svrhu zadovoljavanja svih zahtjeva. Sami dizajn je na kraju krajeva i najbitniji dio reklame, stoga ga mora raditi profesionalna osoba sa iskustvom. On treba biti izrađen na odgovoran, transparentan i jasan način, sa dozom društvene odgovornosti u sebi. To znači da se ne smije iznevjeriti povjerenje sadašnjih klijenata, niti zloporabiti neznanje budućih, potencijalnih klijenata. Dobar grafički dizajner treba biti spreman puno puta raditi iznova raditi grafičku pripremu, i tako Vam pomoći privući nove potencijalne klijente.

Cijene izrade grafičkog dizajna

Sve nas uvijek i za razne usluge prvo zanima: "Koliko će me to koštati?". Kod izrade grafičkih dizajna cijene su različite i uvelike ovise o tome što zapravo želite. Teško je definirati cijenu ove usluge po točnim unaprijed zadanim parametrima tako da je uobičajeno cijenu izraziti kroz sat grafičke pripreme. Sad, tu ćete se sigurno pitati što se sve stigne odraditi u sat vremena? Možda ćete se i zapitati da li je zaista u izradi vizuala bilo utrošeno tolika količina sati? Zato je potrebno sa naručiteljem unaprijed točno definirati cijenu usluge grafičke pripreme kako ne bi došlo do nekih iznenađenja. Navodimo primjer: trebate izraditi plakat na kojem želite napisti da prodajte kuću? Od tekstova ste zamislili samo natpis PRODAJEM KUĆU i broj telefona? Ne morate brinuti. To Vas neće ništa koštati! Ako želite na plakat dodati i fotografiju kuće - ne morati ni tu brinuti, ni to se neće ništa naplatiti. No, ukoliko na plakat želite staviti nekoliko fotografija, tlocrt, logotip tvrtke, neke dodatne informacije...onda to već spada u sferu izrade grafičkog oblikovanja te je potrebno unaprijed definirati utrošeno vrijeme izrade takvog vizuala. Prije ispisa pokazati ćemo Vam ili poslati prijedlog grafičkog rješenja na odobrenje i eventualne korekcije. Ovo je bio jednostavni opis jedostavne grafičke pripreme. Kod izrade složenijih grafičkih dizajna, primjerice, pripreme za letak, brošure, kataloge - stvari se mogu dodatno zakomplicirati pa je tu potrebno vrlo detaljno objasniti sa Vaše strane što točno očekujete i trebate te sudjelovati aktivno u izradi (dostaviti odgovarajuće fotografije, tekstove, logotipe u vektorskim oblicima...). Naravno, spremni smo na sve izazove i situacije stoga nas slobodno upitajte za savjet.

Materijali u digitalnom tisku

Kad govorimo o materijalima za digitalni tiskak mogućnosti su zaista velike. S godinama su proizvođači i tvornice papira, folija, naljepnica,... u suradnji sa proizvođačima tiskarskih strojeva i strojeva za digitalni tisak, toliko jako razvili svoje proizvode tako da je danas zaista teško odlučiti na koju vrstu materijala isprintati potrebni vizual. Prije puno godina stvari su bile jednostavnije i razlikovali smo samoljepljive papire (naljepnice) i nesamoljepljive (papiri). No, s razvojem tehnologija sada govorimo o stotinama različitih materijala. Plakati sada mogu biti otisnuti na nekoliko vrsta različitih debljina papira, u sjajnoj, matt ili polusjajnoj varijanti. PVC samoljepljive naljepnice osim debljine i završne obrade mogu imati drugačija ljepila pa ovisno gdje će se iste lijepiti razlikujemo monomorne od polimernih, višegodišnje s čvršćim ljepilom ili one naljepnice koje se mogu skidati i lijepiti nekoliko puta. U moru takvih materijala vrlo se je teško snaći i zato je bitno znati gdje ćete plakat, PVC naljepnicu ili foliju htjeti postaviti ili montirati kako bismo Vam mogli pomoći u odabiru.

Kod tiska velikih formata koriste se materijali iz role pa tako razlikujemo i različite širine rola. Nakon printa željeni vizuli se strojno ili ručno režu na zadane dimenzije.

Ovdje navodimo nekoliko glavnih grupa materijala za digitalni tisak:

XXL tisak na samoljepljivu foliju

Samoljepljiva folija - naljepnica, materijal je na koji je moguće tiskati vizuale, grafike i slično, u velikim formatima. Odabirom prikladne folije i debljinom od svega 55 do 80 mikrometara ista se može aplicirati na gotovo sve vrste materijala u različitim vanjskim uvjetima (vjetar, voda, kiša, tuča, vrućine…), kako na ravne tako i na neravne površine, u sjajnoj i matiranoj teksturi. Koristiti se može na jako puno načina, može se lijepiti na staklene, zidne, limene, aluminijske i još mnoge površine. Specijalne vrste folija primjenjuju se i kod apliciranja na vozila.
Ukoliko se zahtjeva naljepnica odrezana konturno, niti to ne predstavlja problem. Postoje mnogi rezači - cutteri koji samoljepljivu foliju mogu nožićem izrezati i do najmanjih milimetarskih oblika.

XXL tisak na papir

Kao i kod samoljepljive folije, i papiri za plakate mogu biti različitih struktura, debljina, trajnosti, završnih obrada. Kvalitetom od 1200 dpi printeri printaju i najmanji detalj koji će izgledati savršeno čisto. Upravo to je ono čemu svaki marketinški sektor teži, da reklame budu savršeno otisnute. Plakati printani na fotopapiru mogu biti odlična dekoracija prostora, izloga ili ureda. Mogu se postaviti direktno na podlogu, uz pomoć samoljepljive folije na stražnjoj strani, ili se umeću u razne okvire.  

XXL tisak na banner – cerade

Ukoliko se zahtjeva lako montirajuća reklama za vanjsko mjesto, banner je odlično rješenje za to. Banner ili cerada je čvrsti, teško poderivi PVC materijal koji vrlo dobro podnosi vanjske vremenske uvjete. Zbog svojih posebnih premaza, otporan je na UV zračenja i sunčeve podražaje iz vanjskog okoliša. Lako se montira, i nema ograničenu duljinu. Jednostavno se alkicama, ili nosačima može zakačiti za bilo koje nosivne predmete, npr. na stupove, fasade, ograde. Rubovi bannera se mogu pojačati duplim slojem („varenjem“), tj. konfekcioniranjem. 

XXL tisak na backlight filmove

Ovaj materijal koristi se kod osvjetljenih površina. Naime, njegova struktura dozvoljava prolaz svjetlosti LED rasvjete pa se taj materijal koristi najčešće u  raznim svjetlećim pleksiglas okvirima, svjetlećim klik-klak okvirima ili city light vitrinama. Svojim dugotrajnim LED diodama, okviri ostaju svijetliti danima i noćima. Ukoliko ste zainteresirani za ovakvu vrstu proizvoda, vrlo rado ćemo izdvojiti naše vrijeme i pokazati Vam kakve sve okvire imamo u ponudi.

XXL tisak na translucentne folije

Translucentne samoljepljive folije visokih performansi su fleksibilni prozirno oslojeni vinyl filmovi koji su posebno pogodni za grafičke aplikacije aplicirane na svjetlećim display reklamama.

Ovdje pogledajte sve vrste digitalnog printa na različite materijale.

Koristimo kolačiće da bi analizirali načine na koje se web koristi, u svrhu pružanja boljeg korisničkog iskustva.

OK